sábado, 29 de marzo de 2014

Berta Dávila chéganos co mes de abril.



Dise na páxina do Centro de Documentación da AELG que Berta Dávila (Santiago de Compostela, 1987) escribe porque moitas veces lle contaron contos antes de durmir...


Poeta e narradora é unha rapaza nova que nos conmove coa fermosura da súa escrita.


Corpo baleiro (Espiral Maior, 2007),  Dentro (Premio Avelina Valladares, 2008), e Raíz da Fenda (Premio Johán Carballeira de poesía en 2012) son os seus poemarios.

Vén de ser seleccionada nos Premios Ánxel Casal 2014 como  "Mellor autora do ano e mellor libro de ficción coa novela O derradeiro libro de Enma Olsen ".

"O seu poemario Raíz da fenda é un libro sobre as feridas que nos atravesan, esas que abren unha fisura sobre a pel e que nos cambian para sempre. Cada unha das súas cinco partes analiza un tipo de perda diferente desde unha perspectiva íntima e crúa, que desbota o artificio: a ruptura coa familia e a estirpe para pescudar quen somos, a vivencia da morte dos que amamos, a enfermidade, a traizón ou o abandono do desamor. Hai feridas que botan raíces, e no seu centro atopamos, ás veces, unha poesía de fendas" ( http://www.xerais.es/libro.php?id=3541958):



Do seu blog "Confabulario novo" (http://confabularionovo.blogspot.com.es/) traemos estes poemas:

Felices para sempre

Cando remata o día,

algunha vez bailamos

no corredor da casa.
                                                                                                                                                         Collidos dunha man,
imaxinamos que a rúa e o tráfico
son músicas sinfónicas,
que o delantal é unha capa de príncipe,
o pixama un vestido de princesa,
e os calcetíns de osiños,
zapatos de cristal.
                                                                                                                                                        Despois, xuntos, cepillamos os dentes
fronte a un espello máxico,
pechamos ben as portas do castelo,
e durmimos cubertos cunha manta de estrelas.
                                                                                                                                                           Porque xa descubrimos o segredo
dos días que virán,
e aprendemos a arte de vivir

felices para sempre.

..........................................


Volver para fixar os meus pasos nos camiños de antes.
Lembrar cada detalle secretamente,
como unha especie de revelación.

O meu corpo volve a casa,
eu estiven aquí cando era branca luz,
papel de prata, plátano, libros de cartón.

Lembro os zapatos dos adultos,
as gafas redondas de meu pai,
as botiñas ortopédicas.
Os ollos luz de mamá
están aíndaespallados nestas lousas.

(outubro 2009)

..........................................

E do site de poetas d(in)versos traemos este poema de Dentro:      

I
Coñecinche coas pálpebras molladas 
e a mirada perdida alén da fiestra. 
E será porque amaba a auga toda do teu corpo 
que bebín insaciable nas túas bágoas 
ata que algunhas me fixeron mal.

Descubriches que morro cada día 
(xa dende o mesmo día en que nacín) 
e, ao estares sen min, 
anulábaste nun loito inconfesable.

Pese a que nunca fun demasiado purista (a luz artificial tamén é luz) 
amo o tacto, 
e creo que as cartas non suplen ás caricias. 

Sempre me corto cos folios 
que conteñen as túas palabras, 
e a ferida do dedo axúdame a sandar 
outra ferída máis fonda, 
esa que levo debaixo das pálpebras 
molladas de presencias ausentes.

miércoles, 12 de marzo de 2014

I Encontro eTwinning " EnREDando versos"

O pasado 4 de marzo,  membros do proxecto eTwinning "EnREDando versos", tivemos un encontro en Maçedo dos Cavaleiros (Portugal) sendo recibidos amablemente pola nosa socia portuguesa.

Fixemos unha visita ao seu centro "Escola básica e secundaria" e posteriormente, na biblioteca, realizamos unha reunión na que literalmente "puxemos caras aos nosos nomes"; valoramos a marcha das actividades realizadas ata o de agora e programamos novas actividades como unha vídeoconferencia, a recreación de poemas e a creación colaborativa dos mesmos.

Estas son as imaxes:

  I Encontro E-twinning EnREDando Versos on PhotoPeach

lunes, 10 de marzo de 2014

Luna Miguel

A nosa poeta do mes de marzo en lingua castelá é Luna Miguel, madrileña de nacemento, aínda que na actualidade vive en Bracelona. Con tan só 23 anos traballa entre o periodismo e a edición e ten publicados con autoría propia varios libros de poemas:
  • Estar enfermo (2010) 
  • Poetry is not dead (2010)
  • Pensamientos estériles (2011)
  • La tumba del marinero (2013)
É como editora as antoloxías:
  • Tenían veinte años y estaban locos  
  • Sangrantes 
  • Vomit
Dende os quince anos mantén un blog: www.lunamiguel.com/
 
Unha mostra da súa poesía:

MAMÁ MANDA Y LUNA OBEDECE

Repite: no responderé al teléfono si papá y mamá han salido fuera.
No responderé.

Repite: no hablaré con desconocidos al acabar el colegio.
No hablaré.

Repite: no pegaré los mocos debajo de la mesa.
No pegaré los mocos.

Repite: la ropa se dobla.
Se dobla.

No se desordena.
No se desordena.

Los juguetes se recogen antes de acostarme. Los dientes se lavan tras cada comida.
Los juguetes se lavan. La comidas se acuestan.

Repite: no volveré a escupir las lentejas.
No volveré a escupir las lentejas.

Me portaré bien.
Me portaré muy bien.

Sacaré muy buenas notas.
Aprobaré.

Repite: no diré palabras feas.
No diré culo, no diré capullo, no diré jopé, no diré cáncer.

Repite: papá y mamá siempre me cuidarán.
Siempre cuidaré a mi padre y a mi madre.

No os daré sustos.
Os ocultaré lo malo.

No tomaré drogas.
Os ocultaré estos ojos. Os ocultaré estas manos. Os cuidaré con estos ojos y con estas manos. Os cuidaré siempre aunque el culo, el jopé, el capullo y el cáncer.

Repite: no tendré miedo.
Repite: no tendré miedo.

No lo tendré.
Repite.

No tendré miedo.


MAL

Ni siquiera sé si me imaginas.

¿Me imaginas? Dímelo.

Dímelo. ¿Me imaginas
desnuda
desabotonada
detestable
me imaginas?

¿Piensas en mí cada noche?

¿Piensas en mí
como yo pienso en la muerte
en el mar
en las lúbricas golondrinas
cada noche?

Existo, entonces,
luego tiemblo.

Existo, entonces,
luego odio.

Existo, entonces.
Todo puede hacerme daño.


SAILOR'S GRAVE

Pacté con mi madre un tatuaje en el cuello.
Las dos compartiríamos marca,
las dos,
el sello de la tinta que nos une.

Sin embargo ahora
una cicatriz en el lugar íntimo
separa nuestras nucas para siempre.



Porque cuando era pequeña mi madre solo me cantaba a los clásicos poema incluido en La tumba del marinero na propia voz da autora:

 

  

domingo, 2 de marzo de 2014

MARZO NOS VERSOS DE ANA ROMANÍ


Ana Romaní, Noia (A Coruña), 1962. 
Escritora e xornalista. Locutora da Radio Galega, onde dirixe o programa "Diario Cultural" de emisión diaria. Foi unha das fundadoras da revista feminista "Festa da Palabra Silenciada" e da asociación "Mulleres Galegas na Comunicación" .
Publica os poemarios Palabra de Mar (Ed. Espiral Maior, 1987), Das ultimas mareas (Ed. Espiral Maior, 1994), Arden (Ed. Espiral Maior, 1998), Love me tender. 24 pezas mínimas para unha caixa de música (Concello de Santiago, 2005), Estremas (Galaxia, 2010). Este último recibiu o Premio da AELG de poesía no 2011, o Premio da Crítica Galicia de Creación literaria , Premio Ánxel Casal ao Libro de poesía 2010 nos Premios da Edición da AGE e Mellor Libro de Poesía 2010 para os lectores da web Fervenzas Literarias.

SELECCIÓN DE POEMAS

E SE FAGO da varanda unha estación
unha tregua no curso das idades
un balcón para o sosego -abaixo o río-
e caen as augas e liman os meus pés
a memoria do illamento
as sombras da meniña
Se suispendo mesmo o río
e paralizo as augas e miro os estandartes
coa calma de quen rozou o linde
o carambo ardido o iceberg
Se sento no beirado -abaixo a altura-
e pouso no horizonte este pasado
e observo o aire suspendido
arnés que colga a luz para eses ollos
Se fago balaustrada no devir
e cedo ao peitoril esta ansiedade
se son cantil e balda que se asoma
e cesa mesmo así a tapia co seu medo
Abrigo entón a luz na altura que me acolle
e son ese lugar da calma e do beirado
-colga a ponte do seu cansazo aquel andar-
Son un corpo que se expón ao sopro dese aire
e suspende así a mecánica do abismo esa vertixe
o sistema que a sustenta As idades abrigan
este esplendor de campos no horizonte
centeais e clamores e a garza que ensaia neles
a traxectoria limpa doutro voo
Desde aquí na varanda que se asoma
abrigo a expectativa

son xa unha nova estación
de Estremas (2010)

 
ESAS OSAMENTAS que a luz deita no terrazo
a memoria da carne que as abriga
os seus arqueados estupores
cóncavas estancias da nudez que as precedeu
Translúcidas na irada contemplación de quen observa
esas estruturas que andaron abismadas e agora esquecen
devolven á boca acedumes de esponxa
a se espremer calma nas papilas daquel tempo
ancoraxes o recordo
iso que foron corpos e agora ispen a súa condición
discurso
só palabras que zumegan sogas    presión de adival
e normativas a axustar as carnes   as redondas liberdades
con ditames do desexo e sexos comprimidos
no cánabo   e no esparto
Así as tatuaxes da cordura
leve rozar de lazo
carambo ardido aquela pel
Estas osamentas sostiveron o universo
e foi función a súa asfixia ou letargo
Deitadas no terrazo á luz da tarde despregan os seus ocos
a ausencia que convocan   son soño derramado
balaustradas brancas   para un se pousar de aves
plumas de ar
osos e voo
de Estremas (2010)

 
"Belas irmás, subide
ás mais firmes rochas"

EDITH SÖDERGRAN
Camiñan descalzas polas rochas,
pantasmas de sal habitan as sombras,
saben que as últimas mareas
esqueceron na praia os restos do naufraxio.
As mulleres recollen cada noite
os tesouros de auga, líquidos e fráxiles,
rebélanse contra a Historia,
constrúen co mar as estatuas
que nunca permanezan.
As mulleres de sal, con argazos de sombras,
xorden das últimas mareas
e tecen tesouros de auga cada noite
contra a Historia.
Elas, que saben que o efémero permanece.

            de Das últimas mareas (1994)




Xunto á tarde hai algo que salta
unha memoria breve quizais auga
as gamelas en domingo desasidas
Hai algo que reclama
a extensión do plancto
os pes de chapapote
Como se fose
Como se algo tivera sido
            de Arden (1998)